Asy-Syakirin, bagi Anda yang berkesempatan melacong ke Kuala Lumpur (KL) Malaysia, mungkin pernah berkunjung ke Masjid yang satu ini. Suasana yang bersih dan sejuk merupakan ciri khas tercermin pada Asy-Syakirin. Keindahan arsitekturnya, penataan taman dan pengelolaan masjidnya juga tergolong rapih dan mengesankan.

Masjid Asy-Syakirin adalah sebuah masjid yang terletak di Kuala Lumpur (KLCC). Masjid ini berada di ujung utara Taman KLCC, berdekatan dengan pusat perbelanjaan Suria KLCC dan Menara Kembar Petronas. Masjid ini mampu menampung sebanyak 12.000 orang sejak direnovasi pada tahun 2009.

Nama Asy-Syakirin bermakna ‘orang-orang yang bersyukur’ dipilih sebagai nama resmi untuk masjid ini. Masjid ini merupakan sebuah tanda arsitektur Islam di sebuah kawasan yang padat di tengah ibu kota Kuala Lumpur. (wiki/elz)

BAGIKAN
Aceh Fame adalah portal lifestyle pertama di Aceh yang mendedikasikan diri untuk Aceh yang popular. Lifestyle tidak selamanya identik kalangan elite yang serba gelamor. Semua kita memiliki dan memilih gaya hidup.